Cykloturistika

Většina turistických cílů, uvedených v sekci pěší turistika, je dostupná jak na kole, tak i na koloběžce. Pro cyklisty jsou v okolí vyznačeny tzv. Radegastovy okruhy, což jsou sedm cyklistických tras různých obtížností a délek, které propojují nejatraktivnější místa v Beskydech kolem Radegastovy oblasti. Tyto trasy mají svůj střed v oblasti Horeček mezi Frenštátem pod Radhoštěm a Trojanovicemi a právě zde vznikají Beskydské Traily s délkou až 20 km.

Pokud nemáte vlastní kolo, můžete si ho snadno půjčit v blízké cykloprodejně, kde vám poskytnou i případný servis. V okolí najdete také mnoho půjčoven elektrokol, takže si můžete vybrat tu, která vám nejlépe vyhovuje pro dosažení vašeho turistického cíle. Alternativně můžete využít cyklobus, který vás přiblíží k vašemu cíli.

Moje okruhy na koloběžce

Okruh kolem Tichavského potoka y

17 Km

Trasa vede po zpevněných cestách, které nejsou příliš frekventované, a je celkově nenáročná. Prvních 10 km trasy vás provede mírným kopcem okolo Tichavského potoka přes obce Kunčice pod Ostravici a Tichá (bod 4 až 5). Pokud používáte lehkou koloběžku, zvládnete prudší kopce snadno tlačit, a během stoupání se můžete těšit na krásné výhledy na Beskydy (bod 6). Trasa se klikatí kolem jízdárny (bod 7) a pokračuje do Frenštátu. Následně se vrátíte po cyklostezce kolem potoka Lomná zpět k Marušce.

K památníku br. Strnadlů

8,6 Km

Památník připomíná dílo bratří Strnadlů a Jana Knebla, stejně jako život prostých vesničanů a vlnu vystěhovalectví do USA ve druhé polovině 19. století. Tento památník je přístupný pouze ve čtvrtek. Vaše procházka začíná mezi ploty a pokračuje přes potok Lomná, kolem Kostelního lesa (bod 2 až 3) po málo frekventované cestě směrem k horám, až dorazíte k památníku. Odtud můžete pokračovat na Ráztoku k lanovému centru Tarzánie a následně se vrátit zpět dolů ke chalupě U Marušky.

Na Marku

5,7 Km

Z kopce Marek se naskýtá nádherný výhled na Frenštát a Beskydy. Tato trasa je nenáročná, vedoucí po málo frekventovaných asfaltových cestách. Začínáte zkratkou mezi ploty a pokračujete po cyklostezce kolem potoka Lomná (body 2 a 3). Přejdete most, projedete křižovatku a pokračujete hlavní cestou. Ještě před železničním přejezdem zahnete doleva (bod 3 a 4), a pokračujete do kopce směrem k malé kapličce na Marku a následně ke Kostelnímu lesu (bod 6). Na zpáteční cestě se můžete vrátit k chalupě U Marušky nebo si dopřát osvěžující pivo na Balitě.

Kolem Lomné přes les na Bystré

7,6 km

Výlet třeba až na Maralák je krásnou letní procházkou, která vás zavede kolem potoků Lomná a Bystrý, což zajišťuje příjemný stín a možnost, aby si děti nebo psi mohli osvěžit tlapky v čisté vodě. Začnete u domu a připojíte se na červenou turistickou značku, která vás provede směrem k horám. Tato značka vás dovede až k centru Trojanovic s obchody a turistickým informačním centrem. Krátce pod Ráztokou přejdete na žlutou turistickou značku, která vás provede lesem s mnoha vyhlídkami, zejména krásnými při západu slunce. Pokud jdete na túru v červenci, nezapomeňte si hrníčky na sběr borůvek. Žlutá trasa vás dovede až k oblíbené restauraci na Maraláku. Nicméně, abyste dokončili kruhovou trasu, odbočíte u Šenku z trasy žluté a půjdete po cestě kolem potoka Bystrý až zpět k Marušce.