Pěší turistika

Zajímavosti v okolí, které nesmíte minout!

Většina cílů je v blízkém okolí. Lze se k nim dostat autem, autobusem, vlakem nebo lanovkou. Pokud nechcete jít pěšky a nemáte vlastní kolo, zde naleznete možnost, kde si jej můžete půjčit. Chcete se projít v blízkosti domu, třeba jen s kočárkem? Níže na stránce najdete tipy na příjemné procházky.

Procházky po blízkém okolí

pěšky třeba s kočárkem nebo na koloběžce

Na Marku

Pěkná vycházka na Marek., Tato malebná vycházka vás zavede k idylické kapličce a odmění vás dechberoucím panoramatickým výhledem na Frenštát a okolní Beskydy, které se rozprostírají přímo před vámi jako na dlani. Vycházka je nenáročná a vede po nefrekventovaných asfaltkách. Začíná zkratkou mezi ploty a dále vede po cyklostezce kolem šumícího potoku Lomná. (body 2 a 3). Dále pak přes most, přes křižovatku a sto metrů po hlavní cestě. Ještě před železničním přejezdem se odbočí doleva (bod 3 a 4). Cesta vede po vedlejší cestě kolem nádraží (shora) a pily, za kterou se odbočí na křižovatce doleva. Cesta pak vede do kopce na Marek a pak dál mezi zelenajícími se loukami, kde můžete obdivovat pasoucí se koně, až ke Kostelnímu lesu (bod 6), kde na křižovatce odbočíte doleva. Poté už zamíříte k chalupě U Marušky nebo na pivko na Balitu. Ať už jste rodina s dětmi, pár hledající romantiku nebo dobrodruh toužící po objevování, tato trasa vám nabídne necelých 6 km nezapomenutelných zážitků.

Do pekárny na Lomnou

Chcete začít den čerstvým pěčivem a zároveň si užít ranního vzduchu? Doporučujeme vám udělat si procházku do místní pekárny. Trasa je jednoduchá a příjemná: začnete mezi ploty, kde můžete obdivovat místní zahrádky a květiny, následně pokračujete po klidné cyklostezce vedle šumícího potoku Lomná. Po chvíli dorazíte k pekárně, kde vás čeká výběr čerstvých pečiv a možná i lahodná káva. Pokud máte více času a chcete si protáhnout nohy, můžete prodloužit trasu kolem oblíbené restaurace Střelnice, kde můžete pozorovat ranní život města, směrem k malebnému Žuchovu. Zde se naskytne krásný výhled na okolní krajinu. Po krátkém odpočinku se můžete vrátit stejnou cestou nebo objevit novou trasu zpět k Marušce. Celkově si užijete procházku o délce necelých 6 km. A pokud potřebujete nakoupit více potřeb, Hruška u nádraží je další možností na vaší cestě, kde najdete široký výběr potravin.

K památníku br.Strnadlů

Památník v Trojanovicích je významným místem, které připomíná dílo bratří Strnadlů a Jana Knebla. Toto místo však není jen o oslavě těchto osobností. Návštěvníci zde mají možnost nahlédnout do hluboké historie a každodenního života vesnických lidí v minulosti. Můžete zde objevit příběhy, tradice a kulturu, které formovaly tuto oblast. Zvláště poutavá je expozice věnovaná významné vlně vystěhovalectví, která ve druhé polovině 19. století ovlivnila mnoho rodin v Trojanovicích. Pro ty, kdo by chtěli památník navštívit a ponořit se do těchto příběhů, je otevřen pouze ve čtvrtek. Procházka začína mezi ploty a dále vede přes potok Lomná kolem Kostelního lesa (bod 2 až 3) po málo frekventované cestě směrem k horám k památníku. Od něj můžete pokračovat na Ráztoku k lanovému centru Tarzánie a pak zpátky důlu k chalupě U Marušky. Bod 6 ukazuje křižovatku s frekventovanou silnicí, po které musíte jít asi 100 metrů a pak odbočit doleva na luční cestu. Procházka je dlouhá přes 8 km.

Štěrbův rybník

Místo, které vás uchvátí je Štěrbův rybník ležící na pomezí katastrů obcí Kunčice a Trojanovice necelé dva kilometry od chalupy. Toto místo je pro turisty téměř neznámé. Ani když od něj budete na 100 metrů, nebudete mít tušení, že tam je. Přejdete louku a rybník se vám ukáže. Budete si připdat jako ve Foglarově knížce Chata v Jezerní kotlině. Téměř jedenácti hektarový Štěrbův rybník není žádná obyčejná vodní tůňka. Od roku 2008 je dokonce veden jako Evropsky významná lokalita v rámci NATURA 2000. A co je tady tak významného? Především Kuňka žlutobřichá, ale potkat tady můžete i ropuchy, mloky a pakliže budete mít opravdu štěstí, tak i raka říčního. Krom jmenovaných chráněných živočichů je zde krásný výhled na hory a budete-li zde zrovna sami, tak i božský klid. Kdysi zde bývala i lavička, ale dezertovala. To však nebrání v tom sednout si jen tak na břeh, pozorovat žabky a nasávat atmosféru zdejšího prostředí.